Pinksterweekend juni 2014 - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Jan en Ina Lankhorst - WaarBenJij.nu Pinksterweekend juni 2014 - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Jan en Ina Lankhorst - WaarBenJij.nu

Pinksterweekend juni 2014

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ina

09 Juni 2014 | Nederland, Hoogeveen

Vrijdagochtend,6/6 de benodigde spullen in de camper gedaan. Het beloofde qua weekend een zonnig en warm weekend te worden. Maar Nederland kennende...... toch ook maar een dikke trui in de camper gedaan.
10.30 konden we Bouncer naar de Kampus brengen, we hadden nog tijd over, dus ook maar de nodige boodschappen gedaan.Vooral voor het ontbijt, de rest zouden we wel zien......
Bouncer was weer helemaal blij, dat hij naar de Kampus mocht. Gerben liet hem zonder riem naar zijn kennel lopen. Ach, Bouncer weet het allemaal wel daar.
Tegen 11.30 uur kwamen we in de haven van Elburg aan. Er waren 10 camperplekken, 8 waren er bezet, de andere 2 waren afgezet met een lint.
Op zoek naar de havenmeester, maar die was niet aanwezig. We besloten toch maar op zoek te gaan naar een camping, want als we langer zouden wachten hadden we mogelijk helemaal niets meer.
De 1e camping (P90) was vol. De eigenaar zei, dat het wel een gok was om niet te reserveren, want pinksteren was het drukste camping weekend van het jaar.
Oké, dat weten we dan voor een volgende keer.
Hij zei, dat er 1 km verder nog een camping zat, deze had 100 plekken.
Wij daar heen gereden. Gelukkig waren hier nog 2 plekken.
We kregen een plek toegewezen aan de rand van de camping, helemaal in de schaduw. Maar dat vonden we niet zo erg, de zon kun je opzoeken en we waren toch veel op pad.
Voor 2 nachten betaalden we hier € 46,00 , incl stroom en douches.

We hebben wat gegeten en na het eten op de fiets richting Elburg.
Hier waren we van plan om een trail te gaan fietsen. Het was heerlijk fietsweer. Al cachend en fietsend genoten we van de mooie omgeving, wel weer mooie optrekjes gezien.
24 caches in totaal gevonden. Hierna zijn we richting Elburg centrum gefietst. In het centrum vonden we een plekje bij de Zilverzoen.
Hier hebben we zo'n 4 uur gezeten; we namen een hapje een drankje en uiteindelijk besloten we ook hier wat te eten. De zon scheen lekker en in de muziekkoepel trad de BigBand op van een middelbare school. Erg gezellig dus.
Hierna weer terug op de fiets, dat viel een beetje zwaar ;-).
Eén rechte weg en ook nog tegen de wind in en we hadden de nodige kilometers al in de benen. In totaal 30 km gefietst.
Bij de camper nog even buiten gezeten, maar het werd gauw fris.
Redelijk op tijd gaan slapen.

Zaterdag 7/6 waren we van plan om in Elburg te gaan cachen. 2 wat langere wandelingen uitgezocht, om ze deze vestingsstad wat te verkennen. Na het ontbijt weer op de fiets.
Het was behoorlijk warm, pfffff. Maar niet klagen we hebben mooi weer.
Het was al weer gezellig druk bij de haven. Hier de fietsen neergezet en verder gelopen.
De 1e cache was een mooie cache, we kwamen langs leuke punten in de stad. Het bleek dat het vestingsstadje niet zo erg groot was. Dus je loopt het snel door.
Ook was er een kunstfestival, kunst werd tentoongesteld en muziekoptredens, die je kon beluisteren. Leuk hoor.
De 2e cache was wat minder en we kwamen veelal langs de zelfde punten. Het grappige was wel, dat je soms van een andere kant kwam en zo kijk je heel anders tegen dingen aan.
We hadden een late lunch...... alleen bij de Zilverzoen was nog een leeg tafeltje. We besloten om een uitgebreide lunch te doen, zodat we 's avonds op de camping een broodje konden nemen.
Helaas trad nu een rockband op in de muziekkoepel. Erg veel lawaai, geen leuke muziek.
Hierna zijn we nog wat verder geslenterd, nog wat caches gezocht.
Bij de haven hebben we nog een tijdje gezeten en genoten van een lekker ijsje.
Het was drukkend warm, het begon zelfs nog even te regenen.
De lucht betrok een beetje, maar we konden nog wel lekker buiten zijn.
Tegen 17.30 terug gefietst naar de camping. Lekker douchen en nog wat lezen..... en genieten van de rust.
Het was een rustige camping, heerlijk.
Vandaag zo'n 16 km gefietst en 8 km gewandeld.

Zondag 8/6 vertrokken naar de Zwaluwhoeve. Onderweg begon het te regenen. Wat een geluk dat we vandaag niet Elburg in zouden gaan.
De verkleedruimtes en de douche waren nu boven. Ook zagen we dat er andere sauna's bij waren gekomen; rozensauna. lavendelsauna (wel erg warm hoor) en een kelosauna.
Heerlijk hoor. Wel apart in de hottub zitten terwijl het regent.
Maar ook hier werd het weer beter. Na 13.30 uur begon de zon te schijnen en het werd warm.
We konden gelukkig nog een ligbed bij het zwembad bemachtigen. Hadden we het te warm, lekker het zwembad in en daarna het koude dompelbad. Dit rondje hebben we diverse keren gedaan en dan weer de zon in.
Tegen 17.00 uur hadden we het wel gezien, nog een kokos-ananas smoothie genomen en toen richting Hattem.
Het was nog steeds heerlijk weer.
We hadden niet verwacht dat er nog een camperplek was bij de haven van Hattem. maar we hadden geluk.
Er was nog 1 plekje, zicht op de haven. Hier stonden zo'n 20 campers op een rij. We konden gebruik maken van het toilet en douchegebouw die ook bedoelt zijn voor de mensen die op de boten zaten.
Sta plek incl. stroom en wc. € 13,00. Douchen koste € 0,50
Een mooie plek hoor en het toiletgebouw was best netjes.
's Avonds het stadje in gefietst, 1 weg over en je was er. Gegeten bij het wapen van Hattem, was net 3 weken open, zit op de markt tegenover de kerk. Het was wel lekker maar iets te weinig.
's Avonds nog een drankje gedronken voor de camper en genoten ven het havenzicht en de ondergaande zon.

Maandag 9/6. Vannacht had het geregend en geonweerd, maar bij het opstaan scheen de zon al volop.
We hebben weer de fietsen gepakt om weer een aantal caches te doen. Het was weer lekker weer. Om 13.30 zaten we bij een cafetaria een patatje te eten, kregen we een berichtje van Gosse. Foto erbij; zat hij nota bene met Linda voor onze camper :-). We appten terug dat we in Wapenveld waren, hun gingen een terrasje pakken in Hattem.
We zagen nog wel of we hun tegen kwamen. Ondertussen zagen we donkere wolken aankomen. Balen in de verte rommelde het al. Maar gauw weer op de fiets. Op een gegeven moment begon het toch wat te regenen en de onweer kwam ook dichter bij. Dat wordt schuilen dus, anders worden we zeiknat. We hadden zo'n bui niet verwacht....
Gelukkig een bushalte hokje :-). Hier de bui afgewacht, het plensde even behoorlijk. Na een kwartier was het weer droog en we zijn weer verder gefietst.
Nog een paar caches gedaan en toen waren we op de markt. Gosse en Linda zaten er nog, met een zus van Linda. Gezellig bijgekletst en een paar drankjes gedaan. Toen werd het och tijd om te vertrekken....
Morgen weer gewoon aan het werk, helaas.
Tegen 17.15 uur waren we weer thuis. Opruimen, wassen aan dit mooie weekend is weer een eind gekomen.
Op naar de volgende :-).
Bouncer halen we morgenavond op.

• 09 Juni 2014 - 22:00

Kirsten:

wow wat een verslag!
    Ik lees wel dat jullie heel veel geluk hebben gehad met het weer, heerlijk.
    Mooi dat jullie zo hebben kunnen genieten van jullie leuke uitstapjes, en sportief hoor!!!!!!!
    Dat van de Zwaluwhoeve klinkt wel ergggg verleidelijk, hebben jullie verdiend.
    Vast voor herhaling vatbaar zo´n weekend!
    XXXX